Teknoloji

Ubisoft, Yeni Oyunla Far Cry Formülünde Değişikliğe Gidecekmiş

Ubisoft’un son yıllarda çalkantılı bir süreçten geçtiği su götürmez bir gerçek. Neden duyurulduğunu henüz anlayamadan iptal edildiği haberini aldığımız oyunlar, erteleme üstüne erteleme görüp bir türlü çıkamayanlar, çıkıp da beğenilmeyenler, beğenilip de devamının gelmeyeceği açıklananlar, duyurusuyla bile bir şekilde tepki çekmeyi başaranlar derken bu liste uzar gider.

Bütün bunların toplamında karşı karşıya kalınan tablo da gayet açık: Fazlasıyla zarar eden bir şirket. Halbuki Ubisoft, elinde gayet sağlam IP’ler bulunduran ve bugüne kadar çok güzel oyunlar da çıkarmış, oyun severlerin beğenisini kazanmış bir firma. Gel gelelim kolaycılığa alıştıkları, sürekli aynı oyunları makyajlayıp makyajlayıp çıkardıkları da sık sık dile getirilen eleştirilerden.

Kendileri de bu durumun farkındalar belli ki, son yıllarda bu konuyla ilgili bazı açıklamalar yaptıklarını, bazı oyunları sırf bu kısır döngüden çıkmak adına ertelediklerini (en azından kendi ifadeleri bu yöndeydi), yeni bir şeyler yapmaya çalıştıklarını görüyoruz. Örneğin bu sene çıkan 2 Prince of Persia oyunu da bu yönde atılan adımlar olarak değerlendirilebilir.

İddia o ki, sıradaki büyük çaplı oyunlarında da bu yönde adımlar atılacak.

Insider Gaming tarafından paylaşılan iddiaya göre Ubisoft, Far Cry 7 (veya adı ne olursa) ve Maverick ile birlikte Far Cry formülünde değişikliğe gitmek istiyor.

İlgili haberde, halihazırda Far Cry serisinde 2 oyunun geliştirilmekte olduğu, bunların başlangıçta aynı kodu adıyla (Talisker) anıldığı, şu andaysa ana oyunun “Blackbird” kod adıyla gelişitirilmekte olduğu ve “extraction-shooter” tarzındaki diğer oyunun kod adının da “Maverick” olduğu belirtildikten sonra, bunların normalde 2025’te çıkmasının planlandığını ama geliştirilme sürecindeki karmaşıklık nedeniyle 2026’ya ertelendikleri söyleniyor.

Bizleri Alaska kırsalına götürecek Maverick’te oyuncular, birbirleriyle, hayvanlarla ve zorlu iklim koşullarıyla mücadele edip hayatta kalmaya çalışacaklar.

Blackbird’de ise başkarakterimiz ailesini kaçıran bir kült ile mücadele edecek. Ailesini kurtarmak için 24 saati olacak (oyun içi süre olarak da 72 saatlik bir süreye karşılık geldiği söyleniyor). Bu süreyi, oyunda karakterimizin kolundaki saatten takip edecekmişiz.

Snowdrop oyun motoruna da geçilerek “Far Cry formülü”nden uzaklaşılmış; değişiklik sadece oynanış döngüsüyle sınırlı değilmiş ve hareket, envanter ve loot sistemlerinde de değişikliğe gidilmiş.

Uzun lafın kısası, Ubisoft, kısırdöngüden çıkmak için bazı değişiklikler yapmaya karar vermiş. Bunlar ne ölçüde hayata geçirilir, bu sefer gerçekten bir değişikliğe gidilir mi, gidilirse bu değişiklik oyuncuların beğenisini kazanır mı gibi bir çok sorunun cevabını ancak bu oyun(lar) tamamlanıp da oyun severlerle buluştuğunda alabileceğiz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu