Ekonomi

Otomotivde ihracat geliri 34 milyar dolar

İSTANBUL (İGFA) –KPMG Türkiye tarafından hazırlanan “Otomotiv Sektörüne Genel Bakış” raporuna göre 2022 yılında dünya çapında yaklaşık 85 milyon motorlu araç üretilirken, satılan motorlu araç sayısı 81,6 milyon oldu.

Türkiye’de 2022 yılında 1,3 milyon araç üretilirken 827 bin araç satıldı. 2023 yılında Türk otomotiv sanayinin toplam otomotiv ihracatının 34 milyar dolara ulaşması bekleniyor.

Türkiye’nin de içinde bulunduğu Avrupa bölgesinde 2022’de yeni binek araç kayıtları yıllık bazda yüzde 10,4 azaldı. Gelişmede etkili olan faktörler arasında yarı iletken tedarikindeki sorunlar ve devam eden Rusya-Ukrayna savaşı öne çıktı. Avrupa Birliği’nde binek araç üretimi 2022’de bir önceki yıla göre yüzde 7,1 arttı. Öte yandan aynı dönemde Rusya ve Ukrayna’da üretimin sırasıyla yüzde 67,4 ve yüzde 79,7 azalması, 2022’de Avrupa’da üretimin yıllık bazda yüzde 1,6 gerilemesine neden oldu.

TÜRKİYE OTOMOTİV PAZARI YÜZDE 7 BÜYÜYOR

Türkiye’de ise otomotiv pazarı 2022’de baz etkisinin güçlenmesiyle 2021’e göre yüzde 7 arttı. Ayrıca pandemi yıllarında yüzde 65 olan otomotiv sanayi şirketlerinin kapasite kullanım oranı 2022’de yüzde 70’e yükseldi. sektöre yönelik savaş devam ederken, üretimin talebi karşılaması zorlaşırken, söz konusu durum fiyatlara artış olarak yansıyor. Ayrıca ÖTV oranları 2022’de iç talep üzerinde baskı unsuru oldu. Türkiye otomotivde 2022’de 1,3 milyon araç üretilirken, 827 bin araç satıldı. 2021’de bu rakamlar sırasıyla 1,2 milyon ve 773 bin oldu. Türkiye otomotiv bölümünde 2022 yılında 970 bin araç ihraç edilirken, ithal araç sayısı ise 454 bin oldu.

“SEKTÖRÜ ÖNEMLİ FIRSATLAR BEKLİYOR”

Konuyla ilgili değerlendirmede bulunan KPMG Türkiye Otomotiv Grup Başkanı ve Şirket Ortağı Hakan Ölekli, “Son yıllarda yaşanan pandemi tüm segmentleri olduğu gibi otomotiv segmentini de derinden etkiledi. Bu krizle birlikte sektörün büyük bir değişim dönemine girdiğinin farkındaydık. Branştaki oyuncuları zorlayacağı öngörülüyor; Düşük karbonlu hibrit ve elektrikli araçların geçmişe göre daha fazla tercih edilmesinin yol açtığı talep değişikliği, tedarik sorunları ve çip krizi gibi sorunların yanı sıra hızlandırılmış dijitalleşme, üretim süreçlerinin otomasyonu, yenilikçilik gibi olanaklar sunan yeni pazar oyuncularının devreye girmesi. segmentinin segmenti gibi akıllı mobilite alternatifleri ve temaslı araç özellikleri. görülmemiş bir değişim ve dönüşüm sürecine girmesine neden olmuştur. Bunun yanı sıra sektörü bekleyen değerli fırsatlar olduğu da raporumuzda belirtilmektedir. KPMG’de, 2022 sonunda gerçekleştirdiğimiz anketimize katılan yöneticilerin yüzde 83’ü, 2021’de yüzde 53’e kıyasla, önümüzdeki beş yılda daha yüksek kâr elde edeceklerine inanıyor. sektör. Üretimden satış ve pazarlama kanallarına kadar her süreç dijitalleşmeden nasibini alıyor. Üretim süreçleri artık akıllı otomasyona tabi tutuluyor, bayiler satış tarafında müşterilerin ihtiyaçları doğrultusunda fizikselden dijitale yöneliyor, iletişim araçları ve otonom araçlar IoT (Internet of Things) ile güçlendirilmiş segmentlerden oluşuyor. Özetle sektör genelinde fizikiden dijitale hızlı geçiş söz konusu.” söz konusu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu